Čuvajmo zdravlje!

 Jedimo pravilno i vežbajmo redovno za dugovečan i zdrav život

Šta čovek može da preduzme za početak, kako bi popravio svoje zdravlje i ostao fit? Ovo je pitanje na koje je odgovor jasan, ali je nekad teže ispoštovati taj odgovor zbog načina života koji danas živimo. Ono što za početak svi, ili bar velika većina, možemo uraditi jeste:

  • Da se pokrenemo i da budemo više u pokretu, jer se pre svega i metabolizam poboljšava ukoliko naš organizam ima redovno vežbanje i kretanje,
  • Ne trebamo biti vegetarijanci, već da u redovnu ishranu uvrstimo raznoliko povrće i voće. Ono daje svežinu organizmu kao i neophodne nutrijente koje inače ne možemo nadomestiti,
  • Da promenimo način razmišljanja iz “Nešto bi moglo krenuti po zlu” u “Držim konce u svojim rukama i sve će biti uredu”. Psihičko stanje drastično utiče na celokupno zdravlje čoveka,
  • Da povremeno kontrolišemo paramtere svog organizma poput nivoa šećera u krvi, masnoća I slično. Na ovaj način, ukoliko nam je određeni nutrijent u deficit, možemo znati koju namirnicu trebamo više jesti da nadoknadimo nedostatak,
  • Da se jasno i čvrsto pridržavamo ciljeva koje smo sebi postavili zarad nečeg višeg. Ukoliko nam je cilj da smršamo, prethodi tome da se “ostavimo” slatkiša koji nam samo odmažu u ostvarivanju višeg cilja.
fusion-foreground.1e7ec9c9

5 Namirnica za ravan stomak

Banane

Pored šargarepe, kajsije i belog pasulja, banane su fantastičan izvor kalijuma za kojim Vaše telo vapi. Redovna i zdrava ishrana, u skoro svakom slučaju, podrazumeva upotrebu banana.

Riba

U ribi se nalaze jedinstvene omega 3 kiseline koje sagorevanjem uništavaju masne naslage u Vašem organizmu. Pored ovih kiselina, riba je odličan izvor proteina koji je potreban Vašem telu.

Jabuke

Obzirom da su niskokalorične, jabuke su odličan izvor vlakana i melem za Vaša creva. Zelene, crvene, kisele ili ljute, jabuke dokazano smanjuju masne naslage pa su tako savršen dio ishrane za mršavljenje. Nikada nemojte da gulite koru jabuke, jer je ona upravo bogata prirodnim vlaknima.

Ovsene pahuljice

Još jedan odličan izvor vlakana a ujedno i super oružje koje reguliše probavnu kulturu. Najčešće se jedu za doručak, ali neretko i tokom dana, kao dodatak ishrani.

Yogurt

Probiotici i zdrave bakterije su ključne za zdravu probavu, a jogurt je odličan izvor istih. Poboljšava probavu, prijatnog je ukusa i strukture i jede se širom sveta!

vegetable-png-vegetable-png-photos-1600

Pročitajte na našem blogu

 

Zašto treba jesti povrće?

Iako većina preferira voće umesto povrća, nekki nutrijenti jednostavno nisu dostupni u voću te tako treba napraviti dobar balans izmedju unosa ovih namirnica. Prema istraživanjima, zdravom osobom se smatra ona osoba koja dnevno unese 250g povrća i oko 150g voća. Naravno, svaki organizam je drugačiji, ali je činjenica da povrće ojačava organizam i daje mu niz prednosti. Neke od prednosti uključuju:

  • Poboljšavanje fizičkog izgleda – fitonutrijenti, velika količina vode kao i vitamin C su zaslužni za ovaj fenomen. Kako sadrži dosta vode, ta ista vode iz povrća hidrira naš organizam i smanjuje pore na koži, dok vitamin C potpomaže formiranje kolagena.
  • Smanjuju nadutost – voda i kalijum razlažu odnosno ispiraju Vaš organizam od viška soli koja se nakuplja vremenom. Na ovaj način se organizam „čisti“ i balansira odnos nutrijenata u organizmu.
  • Umanjuju stres – Magnezijum i vitamin C odlično balansiraju Vaš krvni pritisak, dok vlakna, kojih u povrću ima u izobilju, održavaju normalan nivo šećera u krvi.
  • Ojačavaju i štite kosti – povrće je odlično oružje za borbu protiv osteoporoze, jer je bogato probiotičkim vlaknima, kalijumom i K vitaminom koji su esencijalni za razvoj i rast kostiju.
purepng.com-fruits-and-vegetablesfruits-vegetables-941524726984vjp58

Najbrži način da se dodje u formu

iphone-girl

Ako se pitate kako najlakše da dođete do trbušnjaka, ispod smo pripremili 3 jednoatvna saveta za Vas, koje trebate kombinovati uz pravilnu ishranu kako biste veoma brzo videli rezultate.

Jedite dovoljno proteina

Protein je ključan za razvoj i rast mišića i jednostavno morate da unosite što je više moguće sirovog odnosno čistog proteina. On je najvažniji od svih makronutrijenata, pa tako možete videti atlete i sportiste koji jedu velike količine proteina. Nije samo dovoljno vežbati, već i da unosite prave nutrijente kako bi vežbanje imalo smisla.

Jedite ugljene hidrate nakon treninga

Naravno, ovo ne znači da trebate da pojedete 3kg krompira nakon intenzivnog treninga. Oni su važni za oporavak mišića, pogotvu posle treninga jer se neće pretvoriti u masne naslage. Jedna šoljica krompira ili žitarica će biti sasvim okej količina posle treninga i imati će značajan uticaj na razvoj trbušnih mišića.

Odmarajte redovno

Nikako nemojte svaki dan da vežbate trbušnjake, iako većina ljudi smatra da ih treba raditi svaki dan, u drugačijim serijama! Kao i za svaku grupu mišića, i njima je potreban odmor nakon napornog treninga. U suprotnom samo možete da usporite rast tih mišića i ne vidite rezultate.